Czy CRM można zintegrować z każdym systemem?

W tradycyjnym rozumieniu, system CRM to przede wszystkim narzędzie do zarządzania relacjami z klientem. Obecnie jednak CRM-y odpowiadają za znacznie większą liczbę procesów zachodzących w firmie – sprzedaż, marketing, a nawet budowanie społeczności wokół marki. Czy system CRM może obsłużyć wszystkie działania firmy? Z jakimi systemami może zostać zintegrowany?

Integracja CRM z innymi systemami

Nowoczesny CRM to serce i mózg przedsiębiorstwa. Czy oznacza to, że jest wystarczający do jego sprawnego działania? I tak, i nie. Z oddzielnych narzędzi wciąż korzystają między innymi księgowość, logistyka i niestandardowe działy obecne w poszczególnych przedsiębiorstwach, charakterystyczne dla danej branży. System CRM można jednak zintegrować z praktycznie każdym nowoczesnym systemem wykorzystywanym w firmie. W efekcie powstaje wspólna baza danych, dostępna dla wszystkich uprawnionych pracowników. Lepszy przepływ informacji w widoczny sposób zwiększa efektywność pracy poszczególnych działów.

Oferta Craftware dla IT – integracje

Szukasz rzetelnej firmy, która w swoim portfolio ma opisane wyżej integracje? Na polskim rynku zajmuje się tym firma Craftware, oferująca rozwiązania CRM oparte na popularnej technologii Salesforce. Oferta Craftware dla IT obejmuje między innymi utrzymanie i rozwój systemów CRM w tej technologii, jak również wsparcie specjalistów w ramach zaawansowanej usługi body leasing. Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie integracji narzędzi Salesforce z innymi narzędziami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie.

Czy warto integrować?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, niezbędne jest wsparcie analityka biznesowego. Oceni on narzędzia, z których korzysta firma i wybierze najlepsze rozwiązanie. Warto wiedzieć, że nowoczesne systemy CRM są bardzo elastyczne. Przykładowo: do Platformy Salesforce stworzono do tej pory aż 4000 użytecznych aplikacji, pomocnych w rozmaitych procesach wewnątrz przedsiębiorstwa. Może się zatem okazać, że – zamiast integracji CRM – wystarczy implementacja wybranej aplikacji do działającego już w konkretnej organizacji systemu.

Poprzedni artykułVoIP a klasyczna telekomunikacja – różnice
Następny artykułPerformance marketing – jak wygląda i do czego służy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj