Marketing internetowy stale się rozwija. Jakie są najważniejsze trendy w e-marketingu na przełomie 2019 i 2020 roku?
W ramach marketingu internetowego prowadzi się szereg różnych działań. To nie tylko pozycjonowanie czy kampanie reklamowe AdWords, ale również innego rodzaju reklama – Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat czy też obecnie bardzo popularna reklama mobilna. Jakie metody e-marketingu są najważniejsze pod koniec 2019 roku i na początku roku 2020?
1. Reklama w mediach społecznościowych
Dzisiaj, gdy z serwisów społecznościowych korzysta tak wiele osób na całym świecie, reklama na Facebooku oraz w innych mediach tego typu nadal ma się bardzo dobrze.
Już sama obecność w takim medium niesie ze sobą wiele korzyści, a dodatkowe metody reklamowe znacząco poszerzają możliwości w dotarciu do klientów. Social media marketing to inwestycja, która się opłaca!
2. Real-Time Bidding (RTB)
Przyszłościową metodą reklamy on-line jest także Real-Time Bidding (RTB), czyli model automatycznego zakupu powierzchni reklamowych w czasie rzeczywistym.
RTB pozwala realizację wielu nowych form marketingu, na przykład jako kampanie reklamowe AdWords czy też remarketing. Możliwe jest dotarcie do wielu nowych klientów, również tych już zainteresowanych ofertą, a także zmniejszenie ogólnych kosztów e-marketingu.
3. Wideo na żywo – streaming
Streaming, czyli nadawanie wideo na żywo, to kolejny trend w marketingu internetowym, który nadal eksploatowany jest bardzo często. Ze względu na jego skuteczność, ten typ reklamy oferuje niejeden dom mediowy.
Serwisy streamingowe, a także opcja streamowania w mediach społecznościowych dają bardzo szerokie możliwości – pozwalają na prowadzenie Q&A, czyli sesji z pytaniami i odpowiedziami, konkursów, relacjonowanie wydarzeń czy też prowadzenie prezentacji produktów. Warto także zaznaczyć, że live streaming daje także szerokie możliwości pod względem analitycznym, dostarczając na bieżąco danych o oglądających i inne wskaźniki.
Te trendy marketingowe, które obecnie cieszą się ogromnym zainteresowaniem, z pewnością będą obecne w marketingu internetowym także w ciągu kolejnych miesięcy.