Czym są i jak działają media in-store?

Co czwarty konsument, odwiedzający centrum handlowe w Warszawie, robi zakupy pod wpływem reklam, które zobaczy lub usłyszy. Mimo że w badaniach chętnie deklarujemy dystans do treści reklamowych, z tyłu głowy mam przekaz, jaki ze sobą niosą. To bardzo cenne wiadomości dla osób, które mają swoje biznesy w sklepach wielkopowierzchniowych. Z ich perspektywy reklama produktów i usług rzeczywiście się opłaca.

Zakupy pod wpływem

Reklama w mediach In-store bardziej skłania do zrobienia zakupów. Czym są media In-store? To popularne kanały reklamowe, obecne w miejscach handlowo-usługowych, jak centrum handlowe w Warszawie. Teoretycznie do galerii handlowej idziemy po zakupy. Wiemy mniej więcej, jakie sklepy lub działy odwiedzimy. Jednak aż połowa z potencjalnych klientów bacznie wyłapuje komunikaty reklamowe, jakie płyną z głośników lub ekranów. To dzięki nim zmieniamy plany zakupowe lub poszerzamy je o dodatkowe miejsca. Aż 15 proc. klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego zdecydowało się odwiedzić sklep lub wyspę handlową, reklamowaną w mediach. Na czym polega przewaga reklamy In-store nad innymi? Na tym, że zarówno polecany produkt, jak i klient znajdują się w tym samym miejscu lub w bliskiej odległości. Słysząc komunikat, można w kilka minut dokonać polecanej transakcji. Bardzo często promowane okazje obowiązują przez konkretny czas, na przykład najbliższe trzy kwadranse. To zachęta do szybszego podejmowania decyzji.

Reklama zakamuflowana

Media In-store to nie tylko informacje o promocjach, wyprzedażach i nowych kolekcjach. W komunikatach pojawiają się często również bardzo neutralne newsy, na przykład o pogodzie, bieżących wydarzeniach, zdarzają się także porady. Centrum handlowe w Warszawie nie służy tylko do zaspokajania potrzeb osób, nastawionych na zakupy. Coraz częściej to także miejsce rozrywki, odpoczynku, spędzania czasu z bliskimi i przyjaciółmi. Dla takich bywalców nachalna reklama nie byłaby miłym dodatkiem do wizyty. Dlatego jest ona w pakiecie z innymi, cennymi informacjami. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera również emitowana muzyka. Ponad 80 proc. badanych twierdzi, że neutralna, spokojna muzyka pozytywnie wpływa na atmosferę w miejscu sprzedaży. Mimo że jest tylko tłem, konsumenci ją zauważają. Dobrze dobrana muzyka podnosi komfort kupowania, ale także sprawi, że klienci spędzą w sklepie więcej czasu, niż planowali. Bez świadomości, że delikatnie wpłynięto na ich decyzje zakupowe.

Sklepy wielkopowierzchniowe pracują nad kolejnymi zachętami dla klientów. Zachodnie malle od dawna stosują już reklamy interaktywne, które łagodnie, bez narzucania się zachęcają do konkretnych zakupów. Klienci na specjalnych tabletach mogą nie tylko dowiedzieć się wszystkiego o aktualnych promocjach, ale także wyrazić swoją opinię o personelu czy obsłudze. Każda taka aktywność klientów jest źródłem wielu cennych informacji na temat tego, jak zmieniają się nawyki konsumentów.

Poprzedni artykułPerspektywy dla galerii handlowych
Następny artykułPrzemoc w związku. Jakie kroki należy podjąć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj